Scientific / art field, discipline and subdiscipline
SOCIAL SCIENCES Economics Trade and Tourism
Description (croatian)
Istraživanje stavova i potrošnje turista u Hrvatskoj (TOMAS Hrvatska 2019.) po prvi je put provedeno na području cijele Hrvatske i tijekom gotovo 12 mjeseci (od svibnja 2019. do ožujka 2020. godine). Istraživanje je temeljeno na proširenju metodološkog okvira istraživanja TOMAS Ljeto, jedinog longitudinalnog (kontinuiranog) istraživanja obilježja putovanja i boravka turista u Hrvatskoj koje se provodilo na području Jadranske Hrvatske i tijekom ljetnog razdoblja od 1987. do 2017. godine. Istraživanje TOMAS Hrvatska 2019. je primarno, kvantitativno istraživanje u kojem se podaci prikupljaju osobnim intervjuom s turistima (CAPI), uz korištenje strukturiranog upitnika. Provedeno je na uzorku od 13.582 ispitanika u hotelima, hostelima, kampovima i obiteljskom smještaju u 143 mjesta diljem Hrvatske. Obuhvaćeni su domaći gosti i gosti s 24 najvažnija emitivna tržišta. Rezultati istraživanja reprezentativni su za turističku potražnju u Hrvatskoj na razini regije, sezone, vrste objekta i zemlje porijekla turista. Reprezentativnost rezultata istraživanja je postignuta utežavanjem rezultata istraživanja podacima sustava eVisitor. Rezultati istraživanja tiskani su u istoimenoj knjizi dostupnoj na sljedećem linku: http://www.iztzg.hr/hr/projekti/tomas-istrazivanja/. U knjizi su opisane metode i glavni nalazi istraživanja, a u prilogu, na hrvatskom i engleskom jeziku su u tablicama prikazani rezultati svih praćenih obilježja turističke potražnje i potrošnje prema zemlji porijekla turista, regijama, vrsti smještajnog objekta, sezoni i glavnom motivu dolaska.
Description (english)
Survey on attitudes and expenditures of tourists in Croatia (TOMAS Croatia Survey 2019) is a first visitor survey conducted in both the Adriatic and the continental part of Croatia, from May 2019 to March 2020. The survey is based on the methodological framework of TOMAS Summer survey, the only longitudinal (continuous) survey on tourists' trip characteristics and consumption pattern in Croatia that had been conducted from 1987 to 2017 in the Adriatic Croatia, during the summer months only. TOMAS Croatia Survey is a quantitative survey conducted on a sample of 13,582 respondents in hotels, hostels, camp sites and family accommodation (rooms, apartments, houses) in 143 destinations along the country. Personal interview with tourists (CAPI) was used as a data collection method, with a structured questionnaire used as a research instrument. Interviewed were domestic tourists and foreign tourists from 24 main generating markets. Survey results are representative for Croatian tourism demand according to region, type of accommodation, season, and country of origin. Survey results are weighted by data on tourists' overnights (eVisitor data base). The book with the results of the research is available at the following link: http://www.iztzg.hr/en/main-projects/tomas-surveys/. The book describes the methods and the main findings of the research. All the results are presented in tables in the Appendix, in Croatian and English. The results are presented by country of tourist’s origin, regions, type of accommodation, season and the main travel motive.