Scientific / art field, discipline and subdiscipline
SOCIAL SCIENCES Economics Trade and Tourism
Description (croatian)
Istraživanje cjenovne konkurentnosti organiziranih putovanja provedeno je u okviru projekta ""Konkurentska sposobnost hrvatskog turizma"", pri čemu se analiziraju dva emitivna tržišta: njemačko i britansko, te sve mediteranske turističke destinacije: Portugal, Španjolska, Francuska (mediteranska obala), Italija, Malta, Cipar, Tunis, Slovenija, Hrvatska, Crna Gora, Grčka i Turska. U analizu je uključena i ponuda za bugarske destinacije na Crnom moru, te egipatske na Crvenom moru. Kao osnovni izvor podataka korišteni su katalozi turoperatora koji postoje na emitivnim tržištima, a kao najniža razina usporedbe koristila se regija. Za razliku od prethodnih istraživanja, kada su se kao okosnica analize odredile destinacije na mikro razini, u ovom istraživanju uzete su regije, koje su sa stajališta turoperatora važnije jer integriraju više raznovrsnih turističkih proizvoda i omogućavaju uspješniji nastup na tržištu. Napravljena aplikacija omogućila je analizu cijena na svim razinama na razini konkurentskog kruga mediteranskih zemalja, na nacionalnoj razini te na razini regija, kao i prema različitim kriterijima: mjeseci, kategorija hotela, tipovi prehrane, trajanje aranžmana i vrsta prijevoza. Cilj projekta/istraživanja: Kratka analiza tržišta organiziranih putovanja u Hrvatskoj, Njemačkoj i Velikoj Britaniji napravljena je kao dodatak istraživanju cjenovne konkurentnosti organiziranih putovanja mediteranskih zemalja. U ovom izvještaju, koji je komplementaran izvještaju Cjenovna konkurentnost organiziranih putovanja u 2006. godini, daju se glavna obilježja tržišta organiziranih putovanja i to za Hrvatsku kao receptivnu zemlju te za Njemačku i Veliku Britaniju, kao emitivne zemlje. Za ta dva emitivna tržišta provedeno je istraživanje cijena paket aranžmana za mediteranske destinacije u ljetnom periodu kako bi se sagledala cjenovna konkurentnost Hrvatske. Sadržaj projekta/istraživanja: Kao glavni rezultati provedenog sekundarnog istraživanja u ovom izvještaju se prezentiraju dominantna obilježja tržišta organiziranih putovanja u Hrvatskoj, Njemačkoj i Velikoj Britaniji u 2006. godini. U analizi organiziranih putovanja u Naručitelj: Hrvatska gospodarska komora Voditelj projekta: Neven Ivandić Suradnici: Blaženka Vrdoljak-