Description (croatian) | Imajući na umu izrazitu osjetljivost turističkog privređivanja na bilo kakvu promjenu u relevantnom gospodarskom okruženju, ovim se dokumentom pokušalo objektivno i cjelovito sagledati da li će se, odnosno u kojoj će se mjeri izgradnja mosta, osobito u kontekstu očekivanog povećanja intenziteta cestovnog prometa na Pelješcu, odraziti na: (i) poželjni model/viziju turističkog razvoja Pelješca, (ii) dinamiku turističkog prometa te prevladavajuću strukturu smještajne i druge turističke ponude, odnosno (iii) indikatore turističke održivosti Pelješca kao turističke destinacije. Na temelju svih provedenih analiza došlo se do zaključka da izgradnja Pelješkog mosta ne bi, sama po sebi, trebala ugroziti (poželjno) dugoročno tržišno pozicioniranje poluotoka i njegovih općina na turističkom tržištu. Neovisno o tome, međutim, analiza je ukazala/potvrdila da bi budući turistički razvoj Pelješca i njegov tržišni imidž mogli biti dugoročno kompromitirani ukoliko se već danas, a neovisno o izgradnji mosta, ne krene u sustavno otklanjanje nekoliko neuralgičnih točaka u sferi komunalne i/ili prometne infrastrukture u sve četiri pelješke općine. Nadalje, analiza je ukazala i na činjenicu da će izgradnja Pelješkog mosta, uslijed povećane dostupnosti poluotoka osobito iz pravca Delte Neretve i BiH, rezultirati ne samo znatnim povećanjem današnje razine opterećenosti plažnog prostora osobito na području općina Ston i Janjina, već i ukupnog gospodarskog i/ili turističkog prometa ne samo na trasi nove brze pelješke ceste, već i na trasi postojeće ceste D414 na potezu od Brijeste prema Orebiću. Samim tim, ova će se prometna 'uska grla' morati rješavati u što je moguće kraćem vremenu. |
Description (english) | Bearing in mind the extreme sensitivity of the tourism industry to any change in the relevant economic environment, this document sought to objectively and comprehensively assess whether, or to what extent, the construction of the bridge, especially in the context of the expected increase in the intensity of road traffic on Peljesac, will reflect itself on: (i) the desirable model / vision of Pelješac tourism development, (ii) the dynamics of tourist traffic and the prevailing structure of accommodation and other tourist offer, or (iii) various preselected indicators of Pelješac's tourism sustainability. On the basis of all the analyzes conducted, it was concluded that the construction of the Peljesac Bridge should not, by itself, jeopardize the (desirable) long-term market positioning of the peninsula and its municipalities in the tourism market. Regardless of that, however, the analysis indicated that the future tourism development of Peljesac and its market image could be compromised in the long run if several neuralgic points in the sphere of communal infrastructure are not systematically eliminated. Furthermore, the analysis brought about the conclusion that the construction of the Peljesac Bridge, due to the increased accessibility of the peninsula especially from the direction of the Neretva Delta and BiH, will result not only in a significant increase in the current level of beach load especially in the Ston and Janjina municipalities, but also in the overall economic and / or tourist traffic not only on the route of the new high-speed Pelješac road, but also on the route of the existing D414 road on the stretch from Brijesta to Orebić. Therefore, these traffic bottlenecks will need to be addressed as quickly as possible. |