Description (croatian) | U ovoj Studiji se problem održivog prihvatnog kapaciteta analizira kroz prepoznavanje „uskih grla“ u turističkoj destinaciji tijekom glavne turističke sezone (odvijanje prometa i problematika parkiranja, opskrba električnom energijom, vodoopskrba, zbrinjavanje otpadnih voda, prikupljanje i zbrinjavanjem otpada, veličinom i kvalitetom plaža, društvenim aspektima pritiska turista na lokalnu zajednicu i slično), koja onemogućuju daljnji rast turističkog prometa na istoj kvalitativnoj razini u destinaciji u određenom vremenu, uvažavajući sadašnje stanje turističkog proizvoda, postojeće infrastrukturne tehnologije i upravljanje. Glavni problem razvoja turizma čine raspoloživi kapaciteti prometne infrastrukture, odnosno nedovoljna propusna moć prometnica u razdobljima vršnog prometnog opterećenja te nedostatak površina za parkiranje, zbog čega su česte gužve u prometu, što negativno utječe na zadovoljstvo turista, a još više lokalnih stanovnika. Uz to, nezadovoljavajuća je i kvaliteta javnog gradskog i prigradskog prijevoza, posebno na relaciji Labin – Rabac, čijim bi se rješavanjem relativno brzo i jednostavno znatno umanjili drugi prometni problemi koji danas dominiraju. Razvoj turizma, na području Grada Labina, dodatno je opterećen postojećim ili napuštenim industrijskim postrojenjima koja se nalaze u široj zoni područja promatranja. Rezultati istraživanja ukazuju da prostor Grada Labina, kao nepromjenjivi element za definiranje prihvatnog kapaciteta, omogućava znatno veći turistički promet nego što je to danas. S obzirom na složenost prostora Grada Labina procjena održivog prihvatnog kapaciteta u ovoj Studiji rađena je na razini četiri različita turističkih područja Grada Labina: za Rabac, grad Labin, TRP „Prtlog 1“ i TRP „Prtlog 2“. Procjena prihvatnog kapaciteta temeljena je na podacima prikupljenim iz postojećih i dostupnih izvora, neposredno ili posebnim obradama, na provedenim istraživanjima i analizama. Međutim, uz pretpostavku rješavanja uskih grla u prometu i komunalnoj infrastrukturi potencijali za daljnji rast i razvoj turizma u glavnoj turističkoj sezoni postoje u svim naseljima Grada Labina, temeljenog na očuvanju prirodnih ljepota vezanih uz odmor na plažama i uživanu u čistom moru, zaštitom prirodnih resursa i biološke raznolikosti prostora, kulturne baštine, identiteta zajednice, poticanju ekološke učinkovitosti, te kvalitetnijeg suživotu lokalne zajednice i posjetitelja. |
Description (english) | In this study, the problem of carrying capacity is analysed through the identification of ""bottlenecks"" in a tourist destination during the main tourist season (transport and parking issues, electricity supply, water supply, sewage disposal, waste collection and collection, social aspects of tourist pressure on the local community and so on), which prevent further growth of tourist traffic at the same qualitative level in the destination at a given time, taking into account the present state of the tourism product, existing infrastructure technology and management. The main problem of tourism development is the carrying capacity of the transport infrastructure, i.e. the insufficient permeable power of the roads in peak loads and the lack of parking areas, which is why frequent traffic tensions negatively affect the pleasure of tourists and even more residents. In addition, the quality of public and suburban transportation is also unsatisfactory, especially in the Labin-Rabac area, which would have been relatively quick and easy to mitigate other traffic problems that are now dominant. The development of tourism in the area of the City of Labin is additionally burdened with existing or abandoned industrial facilities located in the wider area of observation area. The results of the research indicate that the area of the City of Labin, as an immutable element for defining the carrying capacity, allows much more tourist traffic than it is today. Given the complexity of the area of the City of Labin, the estimation of the sustainable carrying capacity in this study was made at the level of four different tourist areas of the City of Labin: Rabac, Labin, TRP ""Prtlog 1"" and TRP ""Prtlog 2"". Estimation of carrying capacity is based on data collected from existing and available sources, directly or separately, on the conducted research and analysis. However, with the assumption of „bottlenecks“ in traffic and communal infrastructure, there are potential for further growth and development of tourism in the main tourist season in all the towns of the city of Labin, based on the preservation of natural beauty related to beach vacations and enjoying the clean sea, protection of natural resources and biodiversity of space, cultural heritage, community identity, promoting ecological efficiency, and better coexistence of local communities and visitors |