Polazeći od inventarizacije i valorizacije turističke resursno-atrakcijske osnove i globalnih kretanja na turističkom tržištu na kojima bi cijeli turizam na području doline Neretve dugoročno mogao kapitalizirati, izvršena je SWOT analiza iz koje su izvedene ključne strateške prednosti na koje bi dionici turističkog razvoja ovog područja dugoročno trebali igrati, odnosno strateški nedostaci koje bi valjalo minimizirati u dolazećem razdoblju. Nadalje, SWOT analiza je poslužila i kao dobra podloga za definiranje koncepcije razvoja turizma cijelog klastera Neretva i to kako njegovog prostornog i tematskog, tako i vremenskog i prostornog aspekta. Operacionalizacija predložene razvojne koncepcije kroz fazni razvoj određeno broj projekata podizanja destinacijske konkurentnosti, ali i sustavno provođenje preporučenih aktivnosti u sferi operativnog marketinga trebala bi na cijelom prostoru obuhvata projekta osigurati postupan, međusobno koordiniran, a time i dugoročno održiv razvoj turističke aktivnosti.
Opis (engleski)
Based on the evaluation of the attractiveness of thetourism resources potential, and having in mind the global trends in the tourist market on which one could capitalize in the long run, a detailed SWOT analysis has been carried out so as to derive key strategic advantages, as well as key strategic disadvantages which one should take into account when planning tourism development in the lower Neretva region. The results of these analyses provided solid ground for defining the tourism development concept for the project area including not only the territorial, and the thematic aspect, but the development priorities as well. Operationalisation of the tourism development concept by means of a phased approach, the initiation of suggested projects related to the improvrement of the destination competitiveness, and implementation of recommended marketing activities, shoud provide solid ground for gradual, coordinated and sustainable tourism development.