U okviru Projekta provedena je analiza sezonalnosti turizma na području grada Poreča-Parenzo. Utvrđen je trenutni stupanj, kako ukupne sezonalnosti, tako i sezonalnosti po različitim tržišnim segmentima i različitim vrstama komercijalnih smještajnih objekata. Također je analizirana polazišna osnova za daljnji razvoj turizma, odnosno smanjenje sezonalnosti turizma na području grada Poreča te su prikazani inozemni primjeri strateško-taktičkog djelovanja u svrhu smanjenja sezonalnosti turizma. U završnom dijelu projekta je koncipiran akcijski plan, odnosno dan je prikaz konkretnih programa čija provedba bi trebala pridonijeti smanjenju stupnja sezonalnosti turizma na području grada Poreča. Analizom je utvrđeno da grad Poreč karakterizira stupanj sezonalnosti koji značajno ne odstupa od prosjeka Istarske županije i Hrvatske te se u proteklih pet godina nije značajno mijenjao. Sve vrste smještajnih objekata u razdobljima izvan glavne sezone ostvaruju razmjerno nisku neto iskorištenost smještajnog kapaciteta. Analizom je također utvrđeno da grad Poreč posjeduje potrebne predispozicije za produženje glavne sezone te ostvarivanje većeg turističkog prometa u ostalim sezonskim razdobljima. U paleti turističkih proizvoda koje grad Poreč trenutno nudi već postoje proizvodi čijom bi se kvalitetnijom eksploatacijom moglo ciljano utjecati na sezonalnost turizma. Programi koji su predloženi u akcijskom planu za smanjenje sezonalnosti turizma usmjereni su na djelovanje kroz tri područja: (1) Povećanje međunarodne konkurentnosti postojećih turističkih proizvoda kao i dodatno obogaćivanje integralnog destinacijskog proizvoda; (2) Uspostava poticajne socijalno-poduzetničke klime kroz usuglašavanje stavova i prioriteta svih dionika turističkog razvoja; (3) Unapređenje tržišne komunikacije. Zaključeno je da uspjeh predloženih programa ponajviše ovisi o proaktivnom djelovanju svih dionika turističkog razvoja grada Poreča, a ponajviše gradske uprave koja je projekt i naručila.
Opis (engleski)
The project represents a study of tourism seasonality in the city of Porec-Parenzo. The current level of tourism seasonality is measured regarding different market segments and different types of commercial accommodation. In addition, the predispositions for seasonality reduction are analyzed as well as foreign examples of strategic and tactical actions in order to reduce tourism seasonality. Finally, an action plan for seasonality reduction is presented and elaborated. The analysis revealed that the degree of tourism seasonality in the city of Porec does not significantly deviate from the average of the County of Istria and the state of Croatia. It has not changed significantly in the past five years. All types of accommodation objects have a relatively low net utilization of accommodation capacity in the period outside the main season. The analysis also revealed that Porec has necessary predispositions for the extension of main season and increase of tourist arrivals in pre- and posts season. There certainly are tourism products whose better exploitation can contribute to seasonality reduction. The programs proposed in the action plan for reduction of tourism seasonality are grouped in three main areas: (1) Increasing international competitiveness of existing tourism products as well as further enrichment of the integral destination product; (2) Setting up a stimulating socio-entrepreneurial climate by harmonizing the attitudes and priorities of all stakeholders; (3) Improvement of market communication. It was concluded that the success of the proposed programs depends mostly on proactivity of all stakeholders. The most significant role is the role of the city administration which was the main initiator of this project.