Potrošnja generirana 'Adventom' je novonastala potrošnja koja je rezultat odgovarajuće ponude na 'Adventu', odnosno ona potrošnja koje ne bi bilo da nema 'Adventa'. Potrošnju generiranu 'Adventom' čini (1) potrošnja na lokacijama 'Adventa' za sve posjetitelje na tim lokacijama te (2) potrošnja izvan lokacija 'Adventa' (smještaj, trgovina, restorani i barovi izvan lokacija 'Adventa', kultura, lokalni prijevoz i ostalo) za posjetitelje Zagreba čiji je dolazak motiviran posjetom 'Adventu'. Za potrebe procjene ukupne potrošnje generirane 'Adventom' provedena su dva primarna istraživanja (ankete) i korišteno je nekoliko relevantnih i pouzdanih sekundarnih izvora podataka. Ukupna potrošnja generirana 'Adventom' u Zagrebu procijenjena je u rasponu od 390 milijuna do 438 milijuna kuna. Rezultati ukazuju na važnost 'Adventa' za Zagreb, prije svega kroz ostvarenu potrošnju posjetitelja, ali isto tako pružaju i osnovicu za precizniji izračun ukupnih učinaka 'Adventa' na gospodarstvo grada, uključujući i posredne pozitivne učinke na imidž grada i buduće turističke nove i/ili ponovljene dolaske. Nadalje, rezultati pružaju i alat kreatorima raznovrsnih događanja tijekom 'Adventa' za unapređenje ponude i povećanje potrošnje.
Opis (engleski)
Consumption generated by the 'Advent' is a result of an appropriate offer at the ‘Advent’ event, i.e. spending that would not occur if there is no 'Advent'. Consumption generated by the 'Advent' is a sum of (1) consumption of all visitors at the ‘Advent’ sites and (2) consumption outside 'Advent' locations (accommodation, shops, restaurants and bars outside 'Advent' location, culture, local transport etc.) for those visitors whose arrival in Zagreb was motivated by visiting the 'Advent'. In order to estimate the total consumption generated by the 'Advent' two primary research (surveys) were conducted and several relevant and reliable secondary sources of information were used. Total consumption generated by the 'Advent' in Zagreb is estimated from 390 to 438 million Kuna (52 to 58 million Euro). The results indicate the importance of the 'Advent' for Zagreb tourism and city economy overall, primarily through realized consumption of visitors. It also provides base for calculation of the overall effects of 'Advent' on the economy of the city, including an indirect positive effects on the image of the city and new and / or repeated arrivals. Furthermore, the results provide a tool for improving the overall ‘Advent’ offer and increasing the visitors’ spending.