Orijentirana na ribarstvo i marikulturu, općina Kali jedno je od rijetkih mjesta na Jadranu gdje turizam danas ima tek sporednu ulogu. S namjerom diversifikacije gospodarske strukture u budućnosti te valorizirajući svoje ukupne resurse, općina Kali opredijelila se za snažniji razvoj turizma i donijela odluku o izradi Strateškog plana razvoja turizma s vremenskim horizontom do 2020. godine. Polazeći od resursne osnove i postojećih obilježja turističkog poslovanja, istovremeno sagledavajući konkurentsko okruženje i tržišne trendove, Strateški plan postavlja razvojna načela, viziju, ciljeve i koncepciju turističkog razvoja, u konačnici definirajući projekte kojima se postavljena strategija operacionalizira. Strateški plan utemeljen je na premisama održivosti, sukladno razvojnoj viziji pozicionira Kali kao nezaobilazni nacionalni gastro punkt te destinaciju sa spektrom fokusiranih turističkih proizvoda zasnovanih na očuvanoj kulturi života i rada, autentičnom ambijentu slikovitog ribarskog mjesta i inovativnim destinacijskim sadržajima.
Opis (engleski)
Traditionally oriented towards fishing and mariculture, Kali municipality is one of the few places on the Adriatic where tourism has a marginal role. Aiming, however, to diversify its economic base, the Municipality is striving to develop its potential for tourism as well. Based on the principles of spatial, social and economic sustainability, the vision of the Municipality positions Kali on the tourism market as a 'must see and experience' gastronomic destination also offering a variety of other tourism products championing the local lifestyle and authentic atmosphere of a pictureque island fishing village. As a 'place of fish and fishing', Kali will offer sun and sea holidays, active holidays, nautical tourism and specialize in food tourism. These tourism products are elaborated in the Strategy, as well as the development of three characteristic tourism spatial areas including the village of Kali, Mala Lamjana bay and the interior of the Municipality or the Intrada. The Action Plan foresees and describes 15 programs through which the development vision, goals and concept are to be implemented. The project finally also encompassed spatial testing of tourism potential for four locations considered as main activators of tourism activity in Kali.