Dokument ‘Ocjena tržišnog potencijala 4 turističke zone na području Primorsko goranske županije’ izrađen je za potrebe Javne ustanove ‘Zavod za prostorno uređenje Primorsko goranske županije’ kao separatna studija u sklopu aktivnosti na pripremi izrade Prostornog plana županije. Sukladno postavljenom projektnom zadatku provjera tržišnog potencijala zasnovana je na metodološkom okviru za izradu ocjene opravdanosti ulaganja koja je prilagođena prvoj provjeri prikladnosti pojedinih zona za komercijalnu turističku namjenu. Tako se za svaku pojedinu zonu sagledavaju obilježja lokacije i tržišnog okruženja koji se sažimaju u SWOT analizi pojedine lokacije te, potom, i definiraju odrednice odgovarajuće marketing strategije. Slijedi opis projekta koji uključuje predvidive sadržaje turističkog kompleksa kao i dispoziciju prostora te procjena troškova izgradnje planiranih sadržaja. Odrednice marketinške strategije i sadržaja pojedinog kompleksa kao i veličine investicije pretpostavka su za projekciju poslovanja pojedinog kompleksa (projekcija potražnje, prihoda i troškova) te izračuna pokazatelja opravdanosti investicije (neto sadašnja vrijednost i interna stopa rentabilnosti). Procjena tržišnog potencija za sve četiri odabrane turističke zone zasniva se na postojećim planskim dokumentima te preporukama iz dokumenta ‘Znanstveno-stručna analiza prostorno, ekonomskih i ekoloških čimbenika turističkih zona u Primorsko-goranskoj županiji’ te, nadalje, na pretpostavci da se svi planirani smještajni objekti odnosno njihovi dijelovi koriste isključivo kao komercijalni turistički objekti bez mogućnosti njihove prodaje kao nekretnina.