Raspoloživi statistički podaci državnih institucija i udruga ne omogućavaju procjene veličine i važnosti uvoznih proizvoda koji se koriste u području “H hoteli i restorani” definiranom prema Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti, te u privatnom smještaju. Za potrebe procjene veličine uvoza kreirana je posebna metodologija temeljena na nekoliko terenskih istraživanja poduzetih u cilju prikupljanja potrebnijh podataka. Definirana metodologija temelji se na sljedećim postavkama: uvoznim proizvodima smatraju se oni proizvodi za koje Hrvatska nije navedena kao zemlja porijekla proizvoda na deklaraciji, tj. uvoznim proizvodima u području „H Hoteli i restorani” i u privatnom smještaju smatraju se oni proizvodi koji se u cijelosti uvoze; uvozna komponenta u domaćim proizvodima koji se koriste u području „H Hoteli i restorani” i u privatnom smještaju nije predmet analize ovog projekta; analiziraju se isključivo registrirani fizički i/ili financijski tokovi; analizira se uvozna komponenta nabavljenih intermedijarnih proizvoda, dakle nabavki materijala, sirovina, rezervnih dijelova, sitnog inventara i roba iz uvoza za ugostiteljstvo u 2004. godini, dok investicije, sukladno postavljenim ciljevima projekta, nisu predmet analize. Istraživanje započinje procjenom ukupne turističke potrošnje u Hrvatskoj temeljene na nekoliko primarnih istraživanja provedenih tijekom 2004. godine te prikazom statistički registrirane veličine i glavnih obilježja ugostiteljstva u 2004. godini. Slijedi kratki prikaz ukupnog uvoza u Republiku Hrvatsku u 2004. godini i izravnog uvoza u područje „H Hoteli i restorani“ te analiza sezonalnosti uvoza odabranih proizvoda i grupa proizvoda. Na kraju se analiziraju prijedlozi predstavnika državnih institucija, udruga i dobavljača roba/proizvoda o tome što učiniti da se udio domaćih proizvoda koji se koriste u navedenom području poveća u odnosu na današnje stanje i preporuke za provođenje budućih sličnih istraživanja.