Strategija turističkog razvoja Velike Gorice s akcijskim planom napravljena je s ciljem evaluacije turističkih resursa u ovom području, intenziviranje turističkog razvoja te ponajviše zbog podizanja kvalitete života lokalnog stanovništva. Studija se sastoji od nekoliko dijelova. U provom dijelu analizira se postojeća situcija te se sagledavaju svi relevantni tržišni trendovi. Nakon toga slijedi SWOT analiza te se izvode ključni faktori uspjeha. Drugi dio studija sadrži strategiju turističkog razvoja s ciljevima i vizijom. Nakon toga se u marketinškog strategiji opisuju ciljna tržišta, turistički proizvodi, promocijske aktivnosti te aktivnosti internog marketinga i e-marketing aktivnosti.Na kraju studije daje se akcijski plan u kojem se detaljno opisuju projekti potrebni čija je operacionalizacija nužna kako bi se ostvario željeni turistički razvoj.
Opis (engleski)
Study „Strategy of tourism development of Velika Gorica with an action plan“ is designed to evaluate tourism resources in this area, intensified tourism development, and increased quality of life of local people. The objective of the project is to establish a clear vision for tourism development, defining the strategic direction of development, design the strategic direction of development, design innovative tourism products, and defining the project whose implementation would enable the competitive positioning of Velika Gorica on the tourism market. The study contains several parts. In the first part, it deals with analyzing of the current situation and of the relevant market trends. This is followed by a SWOT analysis of key success factors. The second part contains the study of tourism development strategy in which the goals and vision of tourism development are analyzed. Further marketing strategies are described to target markets, tourist products, promotional activities, internal marketing, and e-marketing. At the end of the study is an action plan in which the projects needed to achieve the desired vision of tourism development are described.