Istraživanje Stavovi i potrošnja turista i jednodnevnih posjetitelja u Dubrovniku – TOMAS Dubrovnik 2018. prvo je cjelovito istraživanje usmjereno isključivo na turističku potražnju grada Dubrovnika. S obzirom na obilježja turističke potražnje grada Dubrovnika i raspoloživost postojećih podataka, istraživanje je bilo usmjereno na dva glavna segmenta turističke potražnje: (i) turiste u komercijalnim smještajnim objektima (hotelima i obiteljskom smještaju) te (ii) jednodnevne posjetitelje s brodova na kružnim putovanjima (međunarodnim i domaćim). TOMAS Dubrovnik 2018. je kvantitativno istraživanje provedeno na uzorku od ukupno 1.587 ispitanika (672 u hotelima, 390 u obiteljskom smještaju, 435 posjetitelja s međunarodnih i 90 posjetitelja s domaćih brodskih kružnih putovanja). Podaci su prikupljani osobnim intervjuom (CAPI), u razdoblju kolovoz – listopad 2018. godina. Rezultati istraživanja ukazali su na profil i stavove turista i posjetitelja Dubrovnika o najvažnijim elementima turističke ponude te na njihovu potrošnju tijekom boravka u Dubrovniku. Rezultati su prikazani prema vrsti smještaja turista - posebno za goste hotela i obiteljskog smještaja, a zatim i prema zemlji stalnog boravka, za glavna tržišta hotelske potražnje i potražnje u obiteljskom smještaju. Rezultati istraživanja na segmentu posjetitelja s kružnih putovanja prikazani su posebno za međunarodna i domaća krstarenja, ukupno i prema glavnim tržištima. TOMAS Dubrovnik 2018. pruža ulazne podatke za planske dokumente razvoja turizma u Dubrovniku (strategije, marketinške planove, planove upravljanja posjetiteljima), rezultati istraživanja su podloga za izračun udjela turizma u BDP-u Grada u okviru metodološkog okvira satelitskog računa turizma, ali i podloga za 'benchmarking’ i usporedne analize turističke potražnje. Rezultati ukazuju i na moguće pravce unapređenja proizvoda i promocije, ali su, također, i osnova za praćenje učinkovitosti marketinških aktivnosti. Konačno, rezultati istraživanja su osnova za praćenje utjecaja turističke aktivnosti u Dubrovniku na gospodarstvo grada, okoliš i društvo.
Opis (engleski)
Survey on attitudes and consumption of tourists and one-day visitors in Dubrovnik - TOMAS Dubrovnik 2018 is the first comprehensive research focused solely on the tourism demand of the city of Dubrovnik. Considering the characteristics of Dubrovnik's tourist demand and the availability of the existing data, the research was focused on two main segments of Dubrovnik tourism demand: (i) tourists in commercial accommodation facilities (hotels and family accommodation) and (ii) one-day visitors from international and domestic cruise ships). TOMAS Dubrovnik 2018 is a quantitative survey that was conducted on a sample of 1,587 respondents (672 in hotels, 390 in family accommodation, 435 visitors from international and 90 from domestic cruise ships). The data were collected by personal interview (CAPI), from August to October 2018. The survey results point to the profile and attitudes of tourists and visitors of Dubrovnik regarding the most important elements of tourist offer and their consumption during the stay in Dubrovnik. The results are presented according to the type of tourist accommodation - for hotel guests and guests in family accommodation, according to the country of permanent residence for the main hotel and family accommodation markets. The results on the cruise ship visitors are presented separately for international and domestic cruises, according to major markets. TOMAS Dubrovnik 2018 provides inputs for strategic planning documents of tourism development in Dubrovnik (strategies, marketing plans, visitor management plans), research results are basis for benchmarking and comparative analysis of tourist demand, for tourism product and promotion improvement, and, also, for monitoring the effectiveness of marketing activities. Finally, the research results are the basis for monitoring the impact of tourism activity in Dubrovnik on the city’s economy (within the framework of Tourism Satellite Account methodology framework), environment and society.